Porady

Jak wybrać agencję interaktywną?

Coraz więcej agencji reklamowych oferuje działania wchodzące w kompetencje firm interaktywnych. Tworzenie stron stało się bowiem jednym z najważniejszych kwestii biznesu i działalności marek.

Alicja Krajewska

Alicja Krajewska

Junior Marketing Specialist
18.01.2021

Udostępnij

Wpisując w wyszukiwarki hasło “agencja interaktywna” mamy przekrój firm i osób prywatnych, które zapewniają nas o skuteczności ich działań. Dzisiaj pomożemy Ci w wyborze tej jednej, która z sukcesem poprowadzi prace nad Twoim projektem.

Przeprowadź research agencji interaktywnych

Po pierwsze przeprowadź research, w wyniku którego określisz swoje oczekiwania względem agencji. Zapoznaj się z różnymi firmami, przeanalizuj ich ofertę i portfolio. To ostatnie jest niezwykle ważne, bo dzięki niemu zobaczysz gotowe projekty danej agencji oraz styl ich prac.

Koniecznie sprawdź doświadczenie i staż firmy. Dowiedz się również czy w swojej ofercie ma dodatkowe usługi, takie jak marketing czy pozycjonowanie. Świadczenia te ułatwią ci rozwijać projekt z osobami, które znają go od podszewki, co bezpośrednio przełoży się na zamierzony efekt końcowy.

Zapoznaj się z ofertą interesującej Cię firmy

Kiedy będziesz miał ogólny pogląd na rynek agencji interaktywnych, dokładnie zapoznaj się z ofertą tej, która najbardziej Cię interesuje. Sprawdź jakie rozwiązania proponuje, jakich technologii używa oraz jaki jest jej cennik.

Dokładnie zweryfikuj rozpiętość cenową. Zazwyczaj zbyt tanie i zbyt drogie usługi warto odrzucić i poszukać złotego środka. Dzisiaj jest wiele osób, które przygotują dla Ciebie coś “szybko i tanio”. Zastanów się jednak, czy oferowane rozwiązanie jest warte swojej ceny. Zbyt wysokie kwoty również nie są wskazane. Jeśli Twoje zlecenie nie jest bardzo wymagające technicznie, nie przepłacaj.

W skrócie, zapłać tyle, ile warty jest projekt i jego wykonanie.

Sprawdź portfolio firmy interaktywnej

Zapoznaj się z portfolio wybranej agencji. Jeśli firma na swojej stronie internetowej nie ma opublikowanych prac, będzie to dla Ciebie sygnał ostrzegawczy. Każda dobra agencja interaktywna posiada ogólnodostępne  portfolio. 

Zwróć uwagę na ilość i jakość prac. Poszukaj wyróżników projektów i zastanów się czy zaobserwowany styl i estetyka Ci odpowiadają. Zwróć uwagę na opisy zleceń i stosowane przez firmę technologie oraz wprowadzane funkcjonalności. Dzięki temu, dowiesz się czy firma potrafi wykonywać trudniejsze i nieszablonowe projekty.

Agencje, które prowadzą duże zlecenia dla znanych lub publicznych marek, są bardziej wiarygodne. Praca z uznanymi na rynku podmiotami stanowi potwierdzenie ich doświadczenia, profesjonalizmu i zaangażowania.

Poznaj opinie klientów

Kolejnym ważnym aspektem w poszukiwaniu dobrej agencji interaktywnej jest social proof, czyli opinie klientów o firmie. Zwykle znajdują się w widocznym miejscu. W przypadku naszej agencji, social proof możesz znaleźć w zakładce, która opisuje naszą ofertę sklepów internetowych oraz na poszczególnych podstronach portfolio.

Zapoznaj się również z opiniami i ilością gwiazdek agencji na innych portalach. Wejdź na clutch.co i poczytaj co inni piszą o interesującej Cię firmie.

Dowiedz się więcej o zespole agencji interaktywnej

Zapoznaj się z zespołem wybranej agencji. W tym celu znajdź zakładkę “O nas” i przeczytaj jak prezentuje się firma, z którą chcesz współpracować.

Jeśli to możliwe, zdobądź informacje o pracownikach i stylu ich pracy. O ile dysponujesz dużą ilością czasu wolnego, sprawdź miejsca, w których pracowali wcześniej. W tym celu używaj portalu Linkedin. Pamiętaj, że bogate doświadczenie zespołu, przekłada się na dobrą pracę agencji.

Podsumowując, wybierz agencję, która najbardziej spełnia Twoje oczekiwania. Określ swoje wymagania i nie przepłacaj za projekt. Zapoznaj się ze wszystkimi przedstawionymi powyżej aspektami i ciesz się współpracą z wymarzoną firmą.

Powrót do postów

Newsletter

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Polityka prywatności

Nasza strona używa ciasteczek.
Czytaj więcej OK