e-Commerce

Ile kosztuje sklep internetowy?

Planujesz założyć sklep internetowy i starasz się oszacować koszty prowadzenia własnej działalności e-commerce? Sprawdź, na co powinieneś zwrócić uwagę, próbując przewidzieć budżet.

Patrycja Lewandowska

19.09.2018

Udostępnij

Wybierz odpowiednią platformę

Pierwszym wyzwaniem, przed jakim staniesz zakładając swój sklep internetowy, będzie wybór oprogramowania. Czy będzie to WooCommerce, Magento czy PrestaShop? Podejmując decyzję, nie powinieneś sugerować się tylko kosztami, lecz ich funkcjonalnością i parametrami. Jakiej wielkości jest Twój sklep, jak dużego transferu potrzebujesz?

Zapoznaj się z modelem każdego z nich i najlepiej zgłoś się o poradę do specjalisty. Przy obsłudze platformy (przynajmniej na początku) będziesz potrzebował sporej wiedzy programistycznej – to Twoje pierwsze wydatki. Pamiętaj jednak, że lepiej od samego początku robić coś dobrze, niż później wydawać fortunę na ratowanie wizerunku firmy.

magento, woocommerce, prestashop

 

Zadbaj o aspekt wizualny

Przeciętny użytkownik potrzebuje zaledwie pięciu sekund, by ocenić witrynę. To Twój czas, żeby zaprezentować się z jak najlepszej strony. Na pewno wiesz, że sposób, w jaki pokażesz i opiszesz swoje produkty w dużej mierze zadecyduje o tym, czy będą kupowane. Jeśli klient zobaczy ciekawe, dobrej jakości zdjęcia, prawdopodobnie zatrzyma się i dokładniej je obejrzy. Brawo, zdobyłeś jego uwagę! Pamiętaj jednak, że nie dążysz do efektu “ale ładne” czy “no fajne”, a pożądasz kliknięcia buttona: dodaj do koszyka.

Osobą, która pomoże Ci zwiększyć ruch w sklepie internetowym jest UX designer. Nie oszukujmy się, od jego pracy uzależniona jest sprzedaż online. To on projektuje ścieżkę, po jakiej porusza się użytkownik witryny. Indywidualnie narysowane strony wyróżnią Twój sklep spośród tysięcy innych ofert. Przyciągający design i atrakcyjność ekspozycji marki to jeden z kroków do sukcesu. Zabiegi graficzne wysoko procentują – klient, który intuicyjnie porusza się po stronie bez problemu znajdzie interesujące go produkty i szybciej podejmie decyzję o zakupie.

responsywna strona na komputerze i tablecie

Zaplanuj działania

Pewnie nieraz słyszałeś, że strategia to podstawa? To prawda! Ustal odpowiednie działania dla Twojego biznesu i dobierz narzędzia, przy pomocy których będziesz je realizować. Właściciele sklepów promują różne produkty i usługi oraz dostosowują do nich akcje sprzedażowe. Wiedzą, że pozyskanie nowych klientów wymaga: dobrej strategii, sukcesywnego zwiększania zasięgu oraz budowania świadomości marki. To podstawa zarabiania na e-commerce.

 

Wprowadź integrację

Twoi konsumenci lubią szybkość i wygodę? Możesz im to w łatwy sposób zagwarantować. Dziś przy decyzji o zakupie liczy się nie tylko cena, ale jak donoszą badania przeprowadzone przez platformę MAM, dużą rolę odgrywa różnorodność asortymentu (80% wskazań), społeczna odpowiedzialność biznesu (50% wskazań), a także fakt, czy dany sklep jest przyjazny dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych (57% wskazań).

Poinformuj klientów o swoim biznesie. Oni naprawdę lubią mieć świadomość i wybór – podaruj im to! Wykorzystaj potencjał integracji. Połącz stronę z funkcjonalnymi narzędziami innych firm i poinformuj: jakie usługi kurierskie są u Ciebie dostępne? W jakiej formie można przeprowadzić płatność? Zostaw namiary na swoje social media oraz e-mail marketing. Nie zapomnij też o funkcji Newslettera. Wykorzystaj rozwiązania, które przyniosą Ci duże zyski i poprawią komunikację. Zobacz, jak to działa w praktyce.

 

Poinformuj swoich klientów

Idealny i funkcjonalny sklep już jest gotowy i co dalej? W następnym kroku powinieneś zaprosić do niego swoich potencjalnych klientów. Wybierz najlepszą formę komunikacji – postaw na bezpośredni kontakt. Spójność i innowacja przyciąga, dlatego połącz swój biznes z różnymi kanałami: social media, newsletterem, reklamą Google AdWords, itp. To niezbędne koszty działalności online.

jak korzystać z internetu

I pamiętaj, że to nie koniec...

Kontroluj!

Twój sklep nie został ukończony, w momencie kiedy skończyły się prace nad witryną internetową. Techniczna i wizerunkowa część za Tobą, ale teraz nadszedł czas na działanie! Regularnie uaktualniaj treści, dodawaj zdjęcia i dbaj o całościową spójność, przejrzystość i kompozycję elementów na stronie. Zaplanuj wygląd sliderów, obsługę marketingową oraz komunikację z klientami. Sprawdzaj, jakie efekty przynoszą wprowadzane przez Ciebie zmiany. Narzędziem, które okaże się przy tym niezastąpione jest Google Analytics.

Ile kosztuje więc założenie sklepu internetowego?

To zależy od Ciebie!
Zgłoś się po bezpłatną wycenę.

Źródła: 
https://nowymarketing.pl/a/19113,czy-polski-konsument-kupuje-cena-badanie?h=c91f90

Powrót do postów

Newsletter

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Polityka prywatności

Nasza strona używa ciasteczek.
Czytaj więcej OK