Design

Zaprojektuj logo, które zapewni sukces Twojej firmy

Nie każdy potrafi stworzyć idealne logo. Choć często ostateczny projekt wydaje się prosty, w rzeczywistości koncepcja opiera się na szczegółowych i dobrze przemyślanych założeniach.

Patrycja Świątek
Patrycja Świątek
Marketing Manager
21.10.2016
Udostępnij

Zaprojektowanie logo, na pierwszy rzut oka może wydawać się banalne. Weźmy na przykład logo Samsunga czy FedEx – jest bardzo proste. Powinieneś jednak wiedzieć, że za czytelnym i rozpoznawalnym znakiem, kryje się zwykle dokładnie przemyślany, precyzyjny projekt. Jak zaprojektować dobrego logo?

Wiedza niezbędna do projektowania

Chyba w każdej dziedzinie znajomość tematu ma znaczenie. Przesuwanie granic czy łamanie reguł przy tworzeniu niecodziennych projektów nie jest złe, ale trzeba wiedzieć, jak to robić. Przyjrzenie się znanym i powszechnie uznawanym projektom, pomaga w poszukaniu własnej drogi. Najpierw poznaj to, co powstało, aby następnie postarać się wyjść poza schemat i zaskoczyć!

Prostota logo

Przypomnij sobie dowolne logo, które lubisz. Jakie marki przychodzą Tobie do głowy?

Konsumenci są otaczani dziesiątkami, a nawet setkami logo w swoim domu. Marka telefonu, płatki śniadaniowe, kawa, mleko. Mózg człowieka każdego dnia przyswaja ogromne ilości informacji! Proste logo są łatwiejsze do zapamiętania.

Weźmy teraz pod lupę logo jednej z bydgoskich restauracji, która wieczorami zamienia się w klubokawiarnię – XOXO. Nazwa lokalu pozostawia swobodę w interpretacji i wymowie. Oszczędny, ale charakterystyczny motyw graficzny, podkreśla charakter miejsca. Logo nie tylko zapada w pamięć, ale jest również łatwe w zastosowaniu na materiałach POS (naklejkach, menu).

Dowiedz się czegoś więcej o realizacji dla klubu XOXO.

portfolio 052b xoxo materiały promocyjne xoxo, portfolio 052b

Nieskomplikowane rozwiązanie gwarantuje uniwersalność i sprawia, że możesz wykorzystać logo na wiele różnych sposobów. A chyba zależy Tobie na tym, żeby klient kojarzył Twoją markę?

Trafność

Trochę już o tym powiedzieliśmy, analizując projekt XOXO. Logo musi pasować do charakteru twojego biznesu. Dla przykładu, marki sportowe będą nawiązywać do dynamizmu, rywalizacji i wygranej. Znana na całym świecie marka butów Nike nawiązuje w swoim logo do greckiej bogini zwycięstwa. Mówiąc precyzyjniej, do jednego z jej skrzydeł – jest jego uproszczonym odzwierciedleniem.

Odniesienie do dziedziny, którą się zajmujesz, nie musi być bezpośrednie. Istotnym elementem przy tworzeniu logo jest poznanie klienta. W dotarciu do Twojej grupy docelowej pomoże Ci przeprowadzenie badań. Dzięki nim stworzysz przekaz, który nie tylko zapadnie w pamięć Twoim odbiorcom, ale również wyróżni Cię na tle konkurentów.

Nike Źródło: http://creativitym.com/tag/nike-logo/

Jak zaprojektować ponadczasowe logo?

Z logo jest trochę jak z modą. Trendy przychodzą i odchodzą wraz z sezonem. Nie warto w 100% skupiać się na czasowej modzie, bo kiedy odejdzie, zostaniesz z przestarzałym projektem. Warto postawić na ponadczasowe, klasyczne projekty, które wraz z upływem czasu można odświeżać. Logo takiego giganta jak Coca-Cola zmieniało się na przestrzeni lat, jednak główny charakter marki pozostał niezmienny. Za wzór ponadczasowej klasyki uchodzi logo Chanel. To niepowtarzalny w świecie mody symbol, składający się z dwóch CC. Przez lata praktycznie niezmienny. Widnieje na wszystkich produktach marki. Symbolizuje klasę i prestiż.

chanel Źródło: http://www.kimono.pl/Magia-loga-POZNAJ-HISTORIE-SLYNNYCH-ZNACZKOW-g1227-12879

Rozpoznawalność

Zapamiętaj: logo powinno być spójne z charakterem marki, którą reprezentuje oraz łatwe do zapamiętania.

Dobre logo zostanie rozpoznane na zatłoczonej ulicy czy podczas jazdy autobusem. Kiedy klienci z łatwością kojarzą logo Twojej firmy – odnosisz sukces! Powyższe porady możesz wykorzystać, projektując własne logo. A jeśli poszukujesz inspiracji, zapraszamy do przejrzenia naszych realizacji: http://www.052b.pl/realizacje/

 

 

Źródła: D. Airey “Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!”, HELION, Gliwice 2010. P. Kliś Krótka historia narodzin symbolu Chanel http://intopassion.pl/krotka-historia-narodzin-symbolu-chanel K.Wasilewski Skąd się wzięło logo Nike http://mit.redblog.wspolczesna.pl/2009/12/30/skad-sie-wzielo-logo-nike/

Powrót do postów

Newsletter

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Nasza strona używa ciasteczek.
Czytaj więcej OK