1. Określ grupę odbiorców
Kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych powinno być przemyślane i zaplanowane. W pierwszym kroku określ grupę docelową. Do kogo kierujesz swoją ofertę? Kim są Twoi obserwatorzy? Jakie mają zainteresowania i potrzeby? Kiedy odpowiesz na te pytania, łatwiej będzie zaplanować content.

2. Dopasuj treść
W następnym kroku wybierz tematykę dla swoich publikacji i podziel wpisy na kategorie, np. porady, inspiracje, zdjęcia produktowe, posty sprzedażowe, promocje, itp. Zadbaj o różnorodność treści i pokaż, że Twoja marka to przede wszystkim pasja, w którą się angażujesz.
Zobacz, jak robi to Marta Dymek z Jadłonomii:

3. Daj się poznać
Intrygujący biogram przekona Twojego odbiorcę do wybrania opcji “obserwuj”. W polu zamieść najważniejsze informacje dotyczące firmy i napisz kilka słów o sobie. Klienci cenią sobie marki, z którymi potrafią się utożsamić. Opowiedz fanom swoją historię. Opublikuj w bio link do filmiku, który np. pokazuje Twoją działalność i zostaw adres do strony internetowej.


4. Ustal kolory bazowe
Na pewno kojarzysz kilka profili, które wyróżniają się niesamowitą spójnością i głębią. Chcesz poznać sekret tych klimatycznych i stylowych kont? To proste! Ich właściciele od samego początku publikują zdjęcia, w których dominują określone kolory bazowe. Bawią się kompozycją, eksperymentują z opisami, ale są wierni jednej koncepcji.
Spójrz na profil Sonii, blogerki z soko.style. O to chodzi!

5. Zaproś do działania
Zasada jest prosta: Zamiast czekać na uznanie, sam wyjdź z inicjatywą. Możesz np.
- Zorganizować konkurs
- Przeprowadzić akcję z hasztagiem
- Zaprosić do współpracy influencerów lub mikroinfluencerów
- Opublikować zdjęcia od swoich klientów
- Podzielić się efektami z ostatniej sesji zdjęciowej
- Zapytać o opinie czy rekomendacje.
Możesz 🙂 Pamiętaj jednak, że fani chętniej zaangażują się w działanie, kiedy poczują, że Ty naprawdę lubisz to, co robisz.
6. Publikuj regularnie
Niekoniecznie dużo, ale regularnie. Zaufaj, terminowość to pożądana cecha w biznesie, dzisiaj wcale nie trudna do osiągnięcia. Ułóż plan publikacji. Przygotuj harmonogram działań. Wykorzystaj aplikacje biznesowe, które pozwolą Tobie szybko zarządzać treścią postów.
Masz dużo obowiązków i potrzebujesz pomocy w prowadzeniu profilu? Chętnie stworzymy idealny profil dla Twojej firmy. Rzuć wyzwanie 052b>
7. Twórz relacje
Lubisz kiedy Twoi obserwatorzy zostawiają komentarze pod Twoimi zdjęciami? Zachęć ich do tego! Od czasu do czasu przejrzyj profile swoich followersów i zostaw po sobie serduszko albo krótką, miłą wiadomość. Użytkownicy Instagrama naprawdę lubią odwzajemniać zainteresowanie.
Twórz relacje – odpowiadaj na komentarze, wzmianki, oznaczaj @ i sam odwdzięczaj się polubieniami.
8. Wykorzystaj Instagram Stories
Wyróżnij się – postaw na autentyczność! Jeżeli chcesz nawiązać z odbiorcami niebanalną komunikację, spraw żeby poczuli, że są częścią Twojego konta. Prowadź nagrania live, ujawniaj sceny “zza kulis biznesu”, organizuj głosowania czy ankiety i pozwól przesunąć suwaczek! IS możesz wykorzystać do informowania o nowych wpisach na blogu, prezentowania swoich produktów, a także udostępniania relacji z ciekawych wydarzeń.

9. Hasztagi
Hasztagi grupują treści i ułatwiają użytkownikom znalezienie Twojego konta. Dlatego powinny być adekwatne do zdjęć, które opisują! Ich optymalna ilość wynosi 11 – 15, a według niektórych źródeł 15 – 30. Należy to testować i samemu stwierdzić, która ilość generuje najwyższy zasięg. Pamiętaj, więcej nie zawsze znaczy lepiej.

10. Podaruj prezent
Musisz coś wiedzieć na temat swoich obserwatorów… Oni kochają rabaty i specjalne oferty! Raz na jakiś czas podaruj fanom zniżki, kupony, czasowe promocje z kodem, a na pewno wynagrodzą Ci to w postaci aktywności.

Analizuj wyniki
I na koniec…. Pamiętaj o monitorowaniu statystyk. Sprawdzaj, w jakie dni, o której godzinie najbardziej opłaca się Tobie publikować. Analizuj działania, które przyczyniają się do wzrostu zasięgu, wzmianek, komentarzy czy ilości polubień. Jeżeli zdecydujesz się na reklamę, kontroluj efekty wynikające z promocji.

A teraz… Czas wykorzystać nasze porady w praktyce! Powodzenia 🙂