Wymiary grafik w social mediach
Sprawdź, jakie wymiary “lubią” social media. Dostosuj rozmiar swoich zdjęć pod rekomendowane wymiary grafik. Poniżej podpowiadamy na co postawić, tworząc posty.
Zmień format grafik
Pamiętaj, że o sukcesie Twoich publikacji w znacznej mierze decyduje jakość. Powinieneś wiedzieć, że portal automatycznie skaluje pliki jpg o większych rozmiarach, przez co obrazy tracą na jakości. Kiedy stosujesz png, unikasz obniżonej ostrości, zachowując przy tym możliwie najwyższą poziom grafiki. Nie zapomnij zmień format z JPG na PNG.
Rozmiar ma znaczenie
I to duże. Po pierwsze, grafiki o pożądanych wymiarach najlepiej dopasowują się do urządzeń (mobilnych, desktopowych), na których są wyświetlane. Po drugie, osiągasz atrakcyjną kompozycję – obraz nie jest rozmazany, ucięty, przycięty ani rozciągnięty. Po trzecie dzięki niektórym wymiarom grafik możesz tworzyć ciekawsze posty rozrywkowe, które zaangażują Twojego odbiorcę i sprawią, że Twój profil stanie się ciekawszy.
Idealne wymiary na fanpage
Jeśli prowadzisz fanpage czy konto firmowe na Facebooku i do tej pory intuicyjnie dobierałeś rozmiar zdjęć do postów na fb – ta wiedza raz na zawsze odmieni jakość Twoich publikacji! Czy wiedziałeś, że… portal dla poszczególnych typów postów rekomenduje konkretne wymiary? Zachowując poniżej wskazane proporcje, sprawisz, że będą w pełni widoczne.
Zdjęcie profilowe: min. 170 x 170 px.
Optymalne 500 x 500 px lub 800 x 800 px.
Zdjęcie w tle (cover photo): desktop – 820 x 312 px, mobile – 640 x 360 px
Tło wydarzenia: 1200 x 628 px
Tło dla grupy: 1640 x 856 px
Zdjęcie pionowe: 640 x 960 px [2:3].
Zdjęcie poziome: 1200 x 900 px
Zdjęcie kwadratowe: 1200 x 1200 px
Kreacje reklamowe
Kiedy projektujesz kreację reklamową, nie licz na pomoc Facebook Ads. Pamiętaj, portal nie patrzy na to, że ucina modelce głowę albo usuwa fragment z hasłem Twojej marki. Zarządzając powierzchnią reklamową, kieruj się “faworytami” Facebooka.
Miniatura linku (linkpost): 1200 x 628 px.
Reklama karuzelowa: min. 600 x 600 px, optymalne 1080 x 1080 px.
Pokaz slajdów: wysoka rozdzielczość [16:9].
Wysoka jakość Twoich grafik na pewno zostanie zauważona i doceniona w social mediach. Publikujesz na Instagramie? Cóż, powinieneś wiedzieć, że i ten portal ma swoje ulubione kryteria. Jeśli na nie odpowiesz, odpłaci się Tobie w postaci ostrych zdjęć oraz ładnych kompozycji.
Zdjęcie profilowe: 110 x 110 px.
Udostępniane zdjęcia: 1080 x 1080 px (max 1936 x 1936 px).
Grafika pozioma: 600 x 315 px.
Grafika pionowa: 600 x 750 px.
Instagram Stories: 1080 x 1920 px.
Za każdym razem sprawdzaj, w jakich wymiarach Twoje zdjęcie “poczuje się” najlepiej. Dopasowanie grafiki nie zajmuje dużo czasu, a znacząco poprawia jej odbiór. Bądź wyraźny, a osiągniesz wyraźne efekty!