Ważne elementy rozbudowanej strony internetowej
Rozbudowane strony internetowe wyróżniają się wieloma elementami, na które trzeba zwrócić szczególną uwagę na etapie projektowym. Liczne podstrony, ścieżka użytkownika, wersje językowe, to tylko nieliczne z istotnych kwestii, które mają ogromny wpływ na końcowy produkt. W artykule znajdziesz elementy, istotne dla nas przy produkcji złożonej strony internetowej.
Typy treści
Użytkownicy odwiedzają Twoją stronę, aby znaleźć na niej potrzebne informacje. Z tego względu treści są jednym z najistotniejszych elementów serwisu. W zależności od typu tekstu, musisz podzielić je na kilka kategorii, które będą motywować stylistykę i lokalizację ich umiejscowienia w serwisie. Pamiętaj jednak, że typy treści będą również zależeć od specyfikacji Twojego projektu. Poniżej przedstawiamy kilka z nim, które mogą być zastosowane w złożonej witryny www.
Treści do strony produktowej
W przypadku e-commerce ważnym aspektem są treści do stron produktowych. Zachęcający opis produktu, może pozytywnie wpłynąć na konwersję w Twoim sklepie. Pamiętaj jednak o całej ścieżce użytkownika. Będziesz musiał przygotować również treści do wszystkich etapów koszyka. Nie zapomnij o zachęcających komunikatach dotyczących opinii innych klientów i specyfikacji produktu.
Posty blogowe
Na poziomie budowania serwisu, istotną informacją jest również konstrukcja edytora wpisów blogowych. Zwykle składa się on z nagłówka H1, wstępu (tzw. lead), nagłówków H2 i akapitów. Dodatkowym elementem treści blogowych jest również meta description i zajawka, którą użytkownik przeczyta w widoku listy wszystkich artykułów.
Chcesz, aby na Twoim blogu pojawiły się zdjęcia? Pamiętaj o osobnej sekcji, dzięki której wprowadzisz fotografie do artykułów.
Treści landing page
Landing page to specyficzna strona, która przygotowywana jest zwykle na potrzeby kampanii lub sporadycznych akcji promocyjnych. Ważną kwestią przy tworzeniu treści do tego typu podstron jest uwzględnienie konkretnych sekcji. Zwykle na landing page’ach znajduje się formularz kontaktowy, galeria zdjęć, bądź film oraz seksje z wypunktowaniem zalet oferty. Ważną kwestią przy ich tworzeniu jest wizualne zwrócenie uwagi odbiorcy.
Front-end i back-end strony
Front-end to warstwa strony internetowej, która jest widoczna dla użytkownika. Przy projektowaniu rozbudowanego serwisu trzeba pamiętać przede wszystkim o niej. Programista może zastosować takie rozwiązania i technologie, które mogą okazać się ułatwieniem w przyszłości i potencjalnym rozbudowie serwisu. Przykładowo, jeśli po wdrożeniu potrzebne będą zmiany koloru bądź kroju pisma, lepiej, aby zmiany nie wiązały się z modyfikacją całego kodu.
Dodatkowo zdjęcia, widoczne na stronie powinny być zoptymalizowane w taki sposób, aby nie wydłużać czasu ładowania się witryny. Optymalna waga materiałów to 200 kMB.
Z kolei back-end, to warstwa której nie widać. Przede wszystkim powinien być on przemyślany. Warto, aby programista wybrał framework odpowiadający oczekiwaniom produktu i pomocny w fazie wdrożeniowej.
Dobre planowanie i opisywanie poszczególnych ścieżek jest najlepszym rozwiązaniem.
Zarządzanie treściami
System zarządzania treścią (CMS) jest istotny z punktu widzenia pracownika marki. Dzięki niemu, klient może sam wprowadzać proste modyfikacje na stronie, bez konieczności ingerencji programisty.
Długie ładowanie się strony, wynikające ze zbyt “ciężkiego” panelu CMS, nie będzie jednak dobrze wpływać na pozycjonowanie serwisu. Pamiętaj, że wydajność jest równie ważna co wygoda.
Wersje językowe
Jeśli finalny produkt będzie przeznaczony również dla klientów zza granicy, ważnym elementem strony internetowej będą również jej różne wersje językowe. W tym przypadku, na poziomie projektowania warstwy back-endowej, warto zadbać o możliwość tłumaczenia treści przez redaktorów.
WCAG
Twój produkt przeznaczony jest dla osób z niepełnosprawnością lub osób starszych? Pomyśl nad WCAG, czyli dostosowaniem serwisu do tych grup docelowych. Dzięki WCAG, Twoja strona zyska na przejrzystości dla osób z wadami wzroku, słuchu lub zaburzeniami ruchu.
Przedstawione w artykule elementy złożonej strony internetowej nie są jedynymi kwestiami przy tworzeniu serwisu www. Do każdego produktu trzeba podejść indywidualnie i dobrać rozwiązania dostosowane do konkretnego klienta. Potrzebujesz doradztwa w tej kwestii? Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.