Modele rozliczeń reklamy internetowej
Na początek weźmiemy pod lupę standardowe szyfry, które dotyczą Twoich reklam. Konkretnie, sposobu rozliczania. Istnieje kilka modeli, których skróty pochodzą od ich pełnych terminów w języku angielskim.
- CPC – Cost Per Click – czyli koszt, jaki ponosisz za kliknięcie w swoją reklamę. W przypadku kampanii możesz ustawić maksymalną stawkę za kliknięcie. Skuteczny przy realizacji celów sprzedażowych.
- CPM – Cost Per Mile/Cost Per Thousand – czyli koszt dotarcia reklamy do tysiąca odbiorców. Obliczany jest na podstawie liczby odsłon witryny. Reklamodawca może określić sumę, jaką jest w stanie zapłacić za np. 1000 wyświetleń. Model zaleca się przy kampaniach wizerunkowych, jak również zasięgowych.
- CPV – Cost Per View – czyli płatność za obejrzenie reklamy wideo. Najczęściej znajduje zastosowanie w serwisie YouTube. Podobnie jak w modelu CPM, reklamodawca może określić górną granicę kwoty, jaką chciałby zapłacić za wyświetlenia swojego filmu.