Porady

Responsywność strony internetowej

Co kryje się za tajemniczym skrótem RWD? Co to znaczy, że grafiki, strony internetowe i witryny e-commerce są responsywne?

Patrycja Lewandowska

Patrycja Lewandowska

01.10.2018

Udostępnij

Na pewno nieraz spotkałeś się ze skrótem RWD czy terminem “responsywność” używanym w stosunku do grafik, serwisów internetowych czy witryn e-commerce. W kontakcie z web designerem naturalnie to sformułowanie pada często ale o co dokładnie z tą responsywnością chodzi. Początki działalności online wiążą się z dużą ilością niewiadomych. W tym artykule przygotowaliśmy dla Was krótkie omówienie tematu.

Co to znaczy, że strona jest responsywna?

RWD czyli Responsive Web Design to termin odnoszący się do projektowania serwisów online według najnowszych standardów UI i UX. Strony, które są responsywne z łatwością dostosowują się do różnych rozdzielczości ekranów i urządzeń. To, czy ktoś ogląda Twoją witrynę z desktopów (komputerów stacjonarnych i laptopów), tabletów czy smartfonów nie gra żadnej roli. Zawartość za każdym razem przechodzi automatyczne skalowanie – zawsze jest świetnie widoczna!
dostosowanie strony internetowej do różnych urządzeń

Twoje korzyści z UI i UX

Czytając o responsywności, trafiasz na sformułowania – UI i UX. Zabiegi UI (ang. user interface – interfejs użytkownika), jak również UX (ang. user experience – doświadczenie użytkownika) dotyczą układu treści oraz nawigacji na Twojej stronie. Jak nietrudno się domyślić, nierozerwalnie wiążą się z RWD. To one wyznaczają użytkownikom najszybszą trasę do interesujących ich artykułów, sprawiając, że rzadziej wybierają opcję “wstecz” czy “zamknij”.

korzyści z UX i UI

Wyżej w wynikach wyszukiwarki

Zastosowanie UI i UX skutkuje niższym bounce rate (współczynnikiem odrzuceń). Powinieneś wiedzieć, że strony responsywne są wyżej umieszczane w wynikach wyszukiwarki, ponieważ dostosowują się do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Twoja witryna cieszy się więc lepszymi wynikami pozycjonowania. Dzięki temu klienci łatwiej znajdą informacje o Twojej ofercie.

Współczynnik konwersji rośnie

Dzięki RWD wydłużysz czas, jaki użytkownicy spędzają na Twojej stronie. Wykorzystując UI i UX wprowadzisz działania usprawniające komunikację i stworzysz atrakcyjny i wygodny interfejs. Podejrzewam, że zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów?

Pamiętaj, dobra nawigacja to podstawa! Dzisiejsi użytkownicy nie są nastawieni na czytanie długich treści, w których coś ich może zainteresuje. Szybko skanują strony w poszukiwaniu konkretnych informacji. Odpowiedz na ich potrzeby, a na pewno wrócą. 🙂

korzystanie z urządzeń mobilnych

Nasze projekty
Jeżeli jesteś ciekawy, jak wygląda witryna zaprojektowana zgodnie z zasadami RWD, koniecznie zobacz naszą realizację dla Rockfield.

RWD jest dziś wyznacznikiem profesjonalnej strony internetowej

Po pierwsze, znacząco usprawnia nawigację. Po drugie, przyspiesza czas ładowania strony. Po trzecie, poprawia komfort i wrażenia estetyczne użytkowników (serwisy responsywne są ładniejsze i ciekawsze). Dzisiaj ponad 52% ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych.

RWD to absolutny MUST HAVE osoby działającej w sieci.

Powrót do postów

Newsletter

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Polityka prywatności

Nasza strona używa ciasteczek.
Czytaj więcej OK