Akademia Muzyczna Imienia Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy

Nowa identyfikacja Akademii Muzycznej

Projekt identyfikacji oraz strony internetowej uczelni.

Problem

Przewodnim celem projektu było stworzenie nowego, spójnego wizerunku uczelni, która nie wypracowała sobie rozpoznawalnej identyfikacji wizualnej. Jedynym charakterystycznym elementem marki był do tej pory logotyp. Do głównych zadań projektu należało stworzenie unikalnego wizerunku Akademii, który wyróżni ją na arenie krajowej, jak również międzynarodowej. Zależało nam przede wszystkim na zwiększeniu popularności uczelni wśród ludzi młodych, wybierających miejsce oraz kierunek swojego kształcenia.

Stworzenie spójnego wizerunku marki wymagało zapoznania się z historią oraz osiągnięciami instytucji, a także jej architekturą, charakterem i aktualnymi trendami w branży, którą reprezentuje. Dopiero posiadając te informacje mogliśmy wyznaczyć estetykę nowej identyfikacji. Wizerunek wymagał przeprojektowania logotypu, tak aby odpowiadał nowoczesnym standardom projektowania graficznego, oraz ustalenia koloru przewodniego, który wyróżni szkołę w Bydgoszczy spośród innych uczelni w kraju. Następnym krokiem było zastosowanie pełnego kv marki na podstawowych materiałach akcydensowych oraz www.

Kolor

Paleta nowej identyfikacji wizualnej składa się z bieli oraz czerni, a także akcentów kolorystycznych, które nawiązują do „języka muzyki”. Została zainspirowana barwą atramentu, którym kiedyś zapisywano nuty.

KV

Akademia Muzyczna naturalnie kojarzona jest z dźwiękiem. W identyfikacji wizualnej zdecydowaliśmy się oddać charakter uczelni. Naszym priorytetem było wizualne wyróżnienie Akademii na arenie międzynarodowej.

Duża ilość „światła” nadała kompozycji oddechu i lekkości. Silne kontrasty podkreśliły wyrazistość całości.

Architektura

Postanowiliśmy ukierunkować wizerunek Akademii perspektywicznie, zważywszy na plany dotyczące rozbudowy uczelni w 2020 roku. Nowa identyfikacja wizualna nie nawiązuje do obecnych założeń architektonicznych budynków Akademii, ponieważ byłby to swego rodzaju zabieg nostalgiczny.

Spójność

Cała identyfikacja traci sens, jeśli nie jest konsekwentnie stosowana na wszystkich nośnikach, które budują rozpoznawalność instytucji. Promowanie wydarzeń organizowanych przez uczelnię jest jednym z podstawowych działań, na którym postanowiliśmy się skupić. Tego typu komunikaty powinny być automatycznie kojarzone z Akademią Muzyczną w Bydgoszczy.

Spodobał Ci się projekt? Szukasz Pomocy?
Napisz do nas

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Polityka prywatności

Nasza strona używa ciasteczek.
Czytaj więcej OK