e-Commerce

Przydatne narzędzia w e-commerce

Zastanawiasz się, jak poprawić wyniki sprzedaży w e-sklepie? Rozwiązaniem są odpowiednie narzędzia analityczne oraz działania marketingowe. Podpowiadamy jak skutecznie zarządzać biznesem e-Commerce.

Patrycja Lewandowska

Patrycja Lewandowska

15.03.2019

Udostępnij

Monitorowanie zachowań klientów

Cena produktów czy usług powszechnie uchodzi za najważniejsze kryterium decydujące o finalizacji zakupu. W kontekście e-sklepu o “być lub nie być” konsumenta na stronie decyduje więcej czynników. Funkcjonowanie sklepu internetowego zależy m.in. od oferty, rozpoznawalności marki, czy prowadzenia kampanii reklamowych – ale nie tylko. O konwersji przesądza również projekt graficzny oraz architektura serwisu.

Aby ocenić, który obszar witryny wymaga usprawnienia oraz poprawienia UX, konieczne jest zbadanie użyteczności strony (Web usability). Dokładna analiza serwisu i oczekiwań konsumentów pomoże nam zidentyfikować trudności użytkowników oraz odpowiednio dostosować układ witryny do ich potrzeb.

Wykorzystanie heatmapy

Na podstawie heatmapy (mapa serwisu przedstawiająca kliknięcia, ruchy myszką, zakres scrollowania oraz skupienia uwagi) możemy prześledzić zachowania użytkowników: jak poruszają się po stronie, w co klikają, ilu z nich wchodzi na określone podstrony. Możemy też wyciągnąć wnioski, dotyczące korzystnych funkcjonalności do wdrożenia.

Analiza zachowań konsumentów oraz ich ścieżki zakupowej pozwala ocenić:

  • czy strona nie ładuje się zbyt wolno?
  • czy oferta jest czytelna i wygodna w obsłudze?
  • czy nawigacja w serwisie jest zrozumiała i intuicyjna?
  • jakie problemy występują w poruszaniu się po stronie?
  • dlaczego klienci porzucają koszyki?

Efektywne zarządzanie obsługą klienta

Dzisiejszy konsument jest konsumentem świadomym. Wybierając produkt, wybiera siebie – decyduje się na marki, których wartości podziela i które najlepiej wpisują się w jego styl życia. Pamiętaj, dla użytkownika nie jesteś bezosobowym e-sklepem, lecz marką o wyjątkowej filozofii, z którą w chwili odwiedzin witryny nawiązuje relację. Na jak długo? O tym zdecyduje Twoje zaangażowanie.

Warto przemyśleć formę komunikacji z klientem i wdrożyć odpowiednie kanały – formularz, media społecznościowe, livechat, telefon czy e-mail. Opisane wyżej badanie użyteczności strony dostarczy informacji, gdzie najlepiej umieścić opcję “wyślij zapytanie”, tak aby była wygodna i skuteczna.

Aby efektywnie zarządzać obsługą klienta możesz wykorzystać także specjalne oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego oraz coraz popularniejsze na rynku e-Commerce chatboty.

Najważniejsze, aby Twój klient nie czuł się pozostawiony sam sobie i zaspokoił swoje potrzeby. Reagując na zapytania konsumentów pokazujemy, że zależy nam na ich zadowoleniu oraz budujemy pozytywny Customer Experience.

Działania marketingowe w e-Commerce

Właściciele e-sklepów często myślą, że za sukcesem ich biznesu stoi zwiększenie budżetu reklamowego – otóż nie. Oczywiście, za pomocą reklam przyciągniemy na stronę nowych użytkowników, ale czy na niej zostaną? O tym przesądzi oferta, UX i funkcjonalność naszej witryny.

Jeżeli upewniłeś się, że Twój serwis został poprawnie zoptymalizowany, działa szybko i sprawnie – możemy przystąpić do planowania działań marketingowych. Sprzedawcy, którzy zamierzają przyciągnąć do sklepu nowych klientów powinni prowadzić aktywność na różnych kanałach oraz zaproponować klientom coś więcej. O czym warto pamiętać, nie wszystkie działania sprawdzą się w przypadku każdego biznesu.

Aby usprawnić działanie e-sklepu oraz poprawić wyniki sprzedaży warto podjąć współpracę z agencją interaktywną lub reklamową. Specjaliści ds. marketingu, czy webmasterzy doskonale znają trendy e-Commerce i z pewnością znajdą skuteczne rozwiązania dla Twojego biznesu. Korzystając ze specjalnych narzędzi analitycznych przeprowadzą audyt sklepu oraz analitykę potrzeb klientów, i ustalą efektywną strategię rozwoju e-sklepu. Właśnie tak działamy w 052b 🙂

Zainteresowany? Zobacz naszą realizację e-Commerce dla marki Volcano.

Powrót do postów

Newsletter

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Polityka prywatności

Nasza strona używa ciasteczek.
Czytaj więcej OK