Porady

O czym należy pamiętać pisząc email?

Zobacz najczęściej popełniane błędy w wiadomościach email i sprawdź czy też je popełniasz. Podpowiemy Ci jak ich uniknąć.

Patrycja Świątek

Patrycja Świątek

Marketing Manager
11.07.2016

Udostępnij

Wymyśl chwytliwy tytuł

Jest zapowiedzią tego, co będzie dalej. To on mówi Twojemu odbiorcy, o czym jest wiadomość. Często też decyduje o jej otworzeniu. Oto kilka dobrych przykładów: Jedna z sieci obuwniczych wysyła do swoich klubowiczów maila, który zachęca do działania:

“Przecena -50% na wybrane buty! Skorzystaj!>>”

Z kolei platforma do rezerwacji wakacji w niesztampowy sposób oddziela najważniejsze słowa:

“♦ wyżywienie ♦ BASEN ♦ 11 gabinetów SPA ♦ dzieci GRATIS”

Nie popełniaj błędów ortograficznych i interpunkcyjnych

Pamiętaj o znakach interpunkcyjnych i prawidłowej ortografii. Stosowanie zasad poprawnej pisowni, uchroni nas nie tylko od popełnienia błędów. Pomoże poprawie zinterpretować to, co autor miał na myśli. Stosujmy nie tylko kropki i przecinki, ale i prawidłową ortografię. Przeczytanie tekstu na głos lub poproszenie o opinię znajomego może rozwiązać nasz problem.

Tekst musi "oddychać"

Zbyt długa wiadomość jest nieczytelna. Pisząc, rozdzielaj wątki stosując akapity. Komunikacja mailowa to komunikacja szybka. Akapity nie powinny być dłuższe niż 3-4 zdania. Jeśli masz do przekazania kilka informacji np. cechy, czy problemy, napisz je w formie wyliczeń.

Odpowiadaj zawsze na czas

Ogólnie przyjętą zasadą są 24 godziny. To właśnie w przeciągu tego czasu, klient powinien otrzymać odpowiedź na pytanie.

Dobre maniery to podstawa

Pamiętaj zawsze o przywitaniu i pożegnaniu. Zwroty grzecznościowe świadczą o Tobie i są wyrazem szacunku dla odbiorcy. Wystarczy, że napiszesz “Dzień dobry” . Przywitanie powinno pasować do odbiorcy Twojego komunikatu.

Sprawdź do kogo adresujesz wiadomość

Nie ma chyba nic gorszego jak zły odbiorca naszej wiadomości. Często nasza poczta podpowiada nam, do kogo chcemy napisać… i nie robi tego zawsze dobrze. Dostając maila od klienta, przesyłamy go dalej, do innego pracownika z komentarzem. Czasami przez pomyłkę zamiast – prześlij, klikamy – odpowiedz. Zanim wyślesz maila, sprawdź dwa razy, do kogo jest adresowany.

Pisząc e-mail, pamiętaj, do kogo go piszesz. Dostosuj język i ton wypowiedzi do odbiorcy. Nigdy nie zapominaj o dobrych manierach. Bądź uważny, błędy tylko czekają, żeby wkraść się do Twojej wiadomości 🙂

Powrót do postów

Newsletter

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Polityka prywatności

Nasza strona używa ciasteczek.
Czytaj więcej OK