Jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu witryny, co w efekcie przełoży się na wyższe pozycje w wyszukiwarce, powinieneś stosować się do wymienionych poniżej zasad.
Nagłówek H1 według struktury oznacza treść, która jest najważniejsza. Zwykle w ten sposób oznaczany jest tytuł wpisu. H1 pojawia się w wyszukiwarce po wpisaniu określonych fraz kluczowych związanych z tematem artykułu. Znacznik H1 zawiera zwykle do 70 znaków. Nie należy wymyślać zbyt długich tytułów, bo one i tak nie wyświetlą się w całości w wynikach wyszukiwania.
Nagłówek H1 nie może się składać z samych fraz kluczowych, bo Google uzna, że strona może zawierać spam.
W całej treści wpisu wystarczy jedno czy dwa powtórzenia pozycjonowanej frazy kluczowej (raz w treści i drugi raz w nagłówku). Google stawia na dostarczenie użytkownikowi wyczerpujących treści. Ważniejsze jest wyczerpanie tematu niż nasycenie frazami kluczowymi.
Jeśli chodzi o nagłówki H2-H6 to w teorii można ich użyć dowolną ilość razy. Google zależy na pokazaniu użytkownikowi najbardziej profesjonalnych treści. Pisz na tyle dużo, żeby wyczerpać poruszany wątek. Dobrze jest umieszczać frazy kluczowe w nagłówkach sekcji, ale muszą brzmieć naturalnie, żeby nie zostały odebrane jako spam.
Jeśli temat poruszany w H2 jest na tyle rozbudowany, że powinno się go podzielić na drobniejsze sekcje, to pod H2 umieszczamy nagłówek H3 – w obrębie sekcji H2 może być więcej niż 1 nagłówek H3 (H4 pojawia się kolejno po jeszcze dokładniejszym rozdrobnieniu treści, itd.).
Używaj synonimów. Google coraz lepiej rozumie wyrazy bliskoznaczne i synonimy. Dzięki tej praktyce w naturalny sposób wzbogacisz treść swojej witryny, unikniesz nadmiernego powtarzania tych samych wyrazów i zwiększysz liczbę fraz kluczowych.
UWAGA: Unikamy keyword stuffing – Google zauważy nienaturalne zagęszczenie słowami kluczowymi w treści.