e-Commerce

Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym?

W prowadzeniu e-sklepu liczy się wynik. Wysoki współczynnik konwersji napędza rozwój biznesu internetowego i pozwala na zarobienie solidnych pieniędzy.

Mateusz Maludziński

Mateusz Maludziński

08.03.2019

Udostępnij

Fotografia produktowa i video marketing

Te dwie metody mogą skutecznie wpłynąć na wzrost współczynnika konwersji. Warto postawić na atrakcyjne fotografie i ciekawie zrealizowane filmy instruktażowe. Im więcej ujęć przedstawiających produkt, tym lepiej. Wykonanie wysokiej jakości dokumentacji fotograficznej lub skorzystanie z panoramy 360 pomoże klientowi lepiej zapoznać się z prezentowanym towarem.

Zamiast pisać długie i skomplikowane poradniki, można w prosty sposób wizualnie przedstawić działanie produktu. Dobrze zrealizowany film, udane zdjęcie produktowe lub wykorzystanie estetycznej infografiki może pomóc w zwiększeniu liczby zamówień.

Pozwól klientowi do Ciebie napisać

Nic tak nie zniechęca do współpracy jak utrudniony kontakt lub – co gorsza – brak takiej możliwości. W czasach zdominowanych przez smartfony, podlinkowanie numeru telefonu w stopce to podstawa budowania relacji z potencjalnym klientem.

Większość użytkowników przynajmniej raz skorzystała ze smartfona, szukając czegoś w internecie. Możliwość szybkiego wybrania numeru telefonu do firmy lub opcja napisania do chatbota, usprawnią przepływ informacji między Tobą a konsumentem.

Skorzystaj z usług agencji interaktywnej, która stworzy dla Ciebie responsywną stronę internetową oraz zainstaluje wszelkie funkcjonalności zgodne z założeniami UX. Wszystko po to, by zmaksymalizować konwersję.

Content is King

W erze blogów firmowych suchy opis pod zdjęciem produktu to za mało, żeby pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania Google – nie mówiąc już o trafieniu w gusta klientów. Obecnie ważne jest, aby dostarczać unikalnych treści na stronę Twojego sklepu.

Dobór odpowiedniego stylu pisania jest tak samo ważny jak tworzenie unikalnych tekstów. Dobra analiza konkurencji i grupy docelowej pozwoli Ci zbudować bazę słów kluczowych, a także poznać potencjalnego klienta. Mając takie informacje, będziesz w stanie dostosować język komunikacji do odbiorców.

Wpleć w opisy charakter swojej marki i historię, na której chcesz zbudować autorytet firmy. Tylko tak możesz się wyróżnić na zatłoczonym rynku w każdej niszy.

Jeśli czujesz, że pisanie angażujących tekstów nie jest Twoją mocną stroną, zleć to profesjonalnej agencji. Copywriting to obecnie ważna część skutecznego marketingu online. Dobry copywriter pomoże Ci dobrać język komunikacji do grupy docelowej. To niezwykle ważne, bo od użytych słów może zależeć poziom sprzedaży w Twoim sklepie.

Jeśli sprzedajesz produkty innych marek, nie kopiuj opisów ze strony producenta. Google nie lubi zduplikowanej treści. Musisz się wyróżnić na tle konkurencji, a w tym przypadku tylko unikalne treści dadzą Ci siłę przebicia.

Metody płatności i koszty wysyłki

Klienci chcą płacić na własnych zasadach. Obecnie dużą popularnością cieszy się BLIK. Jako właściciel sklepu powinieneś pomyśleć o swojej grupie docelowej. Młodzi ludzie, dobrze zaznajomieni z nowymi technologiami, chętnie zdecydują się na mobilne płatności. Z kolei starsze osoby mogą mieć większe zaufanie do przelewów.

Warto mieć na uwadze, że Google kieruje się systemem Mobile First Index. Oznacza to, że strony responsywne są dużo lepiej pozycjonowane. Tak samo wygląda kwestia bezpieczeństwa płatności – używając certyfikatu SSL, dajesz klientom jasny sygnał, że na Twojej stronie można bezpiecznie dokonywać płatności.

Dopracowana ścieżka zakupowa

To jeden z ważniejszych czynników wpływających na poziom konwersji w Twoim sklepie. Prosty i intuicyjny proces dokonywania zakupu może skutecznie podnieść dochody. Zminimalizuj liczbę kroków i przeanalizuj, dlaczego klienci porzucają koszyki. Dzięki temu będziesz mógł z łatwością zoptymalizować ścieżkę zakupową i cieszyć się doskonałymi wynikami sprzedaży.

Jak osiągnąć najwyższą konwersję?

Z raportu firmy Compass wynika, że najwyższy współczynnik konwersji generują blogi tematyczne i fora dyskusyjne – aż 5,44%. Badania wskazują, że im bardziej merytoryczne źródło poleca produkty, tym szybciej użytkownik decyduje się na dokonanie zakupu.

Kolejnym najlepiej konwertującym źródłem jest e-mail marketing – 5,32%. Zamówienia złożone tą drogą pochodzą zwykle od klientów zaznajomionych z marką i mających do niej zaufanie.

Ruch z wyszukiwarek zapewnia konwersję na poziomie 2,08%. Niestety pozycjonowanie to czasochłonny proces i na efekty musimy czekać znacznie dłużej niż w powyższych przypadkach. Jeśli jednak zależy Ci na dotarciu do użytkowników wyszukiwarki, zdecyduj się na reklamy w Google Ads.

Co ciekawe, średnia konwersja z serwisów społecznościowych to zaledwie 0,74%. W przypadku sklepów wypracowujących najlepsze wyniki sprzedaży wskaźnik zatrzymuje się na poziomie 1,66%.

Jeśli zdecydujesz się promować markę w mediach społecznościowych, to warto kierować większość budżetu reklamowego na Facebooka. Okazuje się, że ta platforma konwertuje lepiej niż pozostałe media społecznościowe razem wzięte.

Wysoka konwersja to być albo nie być sklepu internetowego. Niestety, na tę zmienną składa się wiele czynników, o których trzeba pamiętać podczas projektowania sklepu i ścieżki zakupowej.

Możesz zlecić to zadanie naszej agencji interaktywnej. Doradzimy Ci, co powinieneś zrobić, by zyskać nowych klientów. Zoptymalizujemy Twój sklep internetowy, stworzymy unikalne teksty, dzięki którym wyróżnisz się wśród konkurencji.

Powrót do postów

Newsletter

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Polityka prywatności

Nasza strona używa ciasteczek.
Czytaj więcej OK