Porady

Jak rozwijać marki modowe w internecie?

Jak skutecznie rozwinąć markę modową? Przede wszystkim postaw na oryginalny pomysł, przemyślany plan biznesowy i dobry marketing, który wpłynie na Twój sukces. W dzisiejszym wpisie przedstawiamy Ci jak zaplanować wszystko z powodzeniem.

Alicja Krajewska

Junior Marketing Specialist
29.09.2020

Udostępnij

Rynek polskich marek modowych jest dzisiaj bardzo konkurencyjny. Codziennie przybywają nowi producenci, którzy chcą wybić się na tle innych firm. Każda marka ma indywidualnie opracowany plan działań marketingowych. 

Jedni stawiają na przejrzystość cen, duży wybór produktów czy intuicyjną ścieżkę zakupową. Dla innych priorytetem jest jak najlepsza obsługa klienta lub nieszablonowa identyfikacja wizualna. Istnieje wiele czynników wpływających na sukces marki modowej.

Od czego zacząć budowanie marki modowej?

Po pierwsze, zbadaj rynek swojej branży. Przeprowadź analizę produktów w segmencie odzieżowym i zastanów się czego w nim brakuje. Poszukaj swojej grupy potencjalnych klientów. 

Przykładowo, jeśli istnieje dużo firm, które oferują dresy premium dla Pań po 30. roku życia, zastanów się, czy jako nowy producent, uda Ci się wybić w tym obszarze. Jeśli zaobserwujesz, że mało jest marek produkujących eleganckie, damskie garnitury, pomyśl czy nie lepiej iść w tym kierunku.

Zastanów się nad elementami, które będą wyróżniać Twoją markę. Wybierz jej styl i dobierz odpowiednią kolorystykę. Rozważ jakich zdjęć będziesz potrzebować do lookbooków i w jakim klimacie zostaną one wykonane. Zadbaj o każdy szczegół – dzisiaj ważny jest nawet sposób pakowania produktu do wysyłki.

Jak zrozumieć klienta?

Pamiętaj, że każdy klient lubi przejrzystą ścieżkę zakupową. Zadbaj o intuicyjność sklepu internetowego. Zastosuj skuteczne CTA, które jasno wskażą użytkownikowi, czego od niego oczekujesz, np. zobacz więcej, skorzystaj z oferty, kup teraz. 

Pytaj klientów o opinie w kwestiach organizacyjnych, produktowych i wizualnych. Tylko oni wiedzą czego oczekują od Twojej marki. Pamiętaj, że każdy lubi nowości, więc nie zapomnij o regularnym wydawaniu nowych kolekcji. Każda nowinka w Twoim sklepie będzie pretekstem do przeprowadzenia kolejnej, ciekawej kampanii reklamowej przyciągającej nowych klientów.

Promowanie marki modowej w social mediach

Dzisiaj wszystko dzieje się w mediach społecznościowych. Facebook i Instagram są tutaj prawdziwymi gigantami. Załóż fanpage na obu platformach i zacznij promować swoją markę modową. Zapewni Ci to większy zasięg i pozwoli na kierowanie reklam do odpowiednich grup odbiorców. 

Udostępniaj posty cyklicznie, dzięki którym zaangażujesz użytkowników do wyrażania opinii i własnych przemyśleń. W ten sposób organicznie zwiększysz zasięg Twojej strony.

Przy prowadzeniu fanpage marek odzieżowych ważny jest aspekt wizualny. Instagram to narzędzie, które w odpowiednich rękach, może stać się kluczem do sukcesu marketingowego. Pamiętaj, aby nie zabrakło na nim zdjęć z sesji plenerowych. To one najlepiej działają na korzyść wizerunku Twojej marki. Trzymaj się style guide i pilnuj spójności swojego konta, aby wszystko tworzyło jednolitą całość.

Zdjęcia produktów modowych

Publikuj dobre jakościowo zdjęcia. Skorzystaj z możliwości jakie daje lookbook i packshot. Pierwszy z nich to seria zdjęć przedstawiająca kolekcję ubrań lub dodatków. Dzięki lookbookowi możesz dobrze zaprezentować nowe produkty. Ciekawie zaplanowana seria zdjęć wyróżni się też spośród konkurencji, a Twoja marka będzie uważana za oryginalną i nietuzinkową. 

Wykorzystaj packshot, aby w całości pokazać swoje produkty. Statyczne zdjęcia wykonane na białym tle, idealnie wyeksponują asortyment. Pamiętaj, że ten rodzaj ujęć cechuje się dużą dokładnością, dzięki czemu użytkownik będzie mógł obejrzeć każdy detal prezentowanego produktu. Na zdjęciach packshotowych trzeba również wyeksponować cały przedmiot, a nie tylko jego fragmenty.

Pokaż się światu i udowodnij, że jesteś ekspertem

Aby wybić się w branży modowej, musisz pokazać się jako autorytet. Bierz udział w branżowych wydarzeniach oraz udostępniaj relacje i sprawozdania swoim fanom. Uczestnicz w pokazach i targach mody.

Postaw na influencer marketing i nawiąż współpracę z blogerami modowymi. Dowiedz się którzy z nich najbardziej oddają ducha Twojej marki i mogliby napisać o tym na swoim blogu. Postaraj się, aby Wasza współpraca była autentyczna. W przyszłości może staną się oni ambasadorami Twojej marki modowej. Wybieraj blogerów rozważnie. Zaangażowanie najpopularniejszego influencera nie jest stuprocentową gwarancją udanej współpracy. 

W późniejszych etapach rozwoju marki modowej załóż bloga. Zacznij redagować własne wpisy, aby pokazać odbiorcom, że jesteś ekspertem.

Pomagaj swoim klientom w doborze dodatków. Komponuj produkty w ciekawych zestawieniach i twórz rozmaite stylizacje. Odbiorcy oczekują od Ciebie, że podpowiesz im jak nosić Twoje ubrania. 

Możesz stworzyć cykl poradnikowy dla klientów, w którym będziesz udostępniać porady modowe. Koniecznie zaprezentuj w nich kilka nowinek ze swojego asortymentu. Zachęcisz w ten sposób użytkowników do sprawdzania nowości w Twoim sklepie.

Zbuduj zaufanie do swojej marki

Spraw, aby użytkownicy zaufali Twojej marce. Postaw na autentyczność. Udostępniaj filmiki zza kulis, prezentuj materiały pokazujące jak powstają ciuchy w pracowniach. Możesz nawet poprosić o wywiad producenta tkanin, u którego się zaopatrujesz. Pokazanie Twojego wizerunku (np. w krótkich filmikach instastory) również wzmocni więź z klientami.

Jak sprzedawać w social mediach?

Reklamy w internecie nie są drogie. Już niewielkie nakłady pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców

Dzięki Facebook Ads i Google Ads możesz się pokazać większej liczbie potencjalnych klientów. Skorzystaj z Google Zakupy, aby sprzedaż była bardziej intuicyjna. Jego algorytm działa podobnie jak ten z Google Ads, ale Twoje produkty wyświetlają się w wynikach wyszukiwania jako reklama karuzelowa. 

Facebook i Instagram to powiązane portale, które oferują wiele marketingowych rozwiązań. Możesz kierować swoje reklamy do określonej grupy odbiorców w oparciu o ich zainteresowania, lokalizację, płeć czy status społeczny. 

Menedżer reklam umożliwia m.in. ręczne umiejscowienie reklam, dzięki czemu promocyjne wpisy mogą pojawić się w różnych obszarach social mediów (np. aktualności Facebook, Marketplace, Messenger czy Instagram stories). 

Facebook Ads posiada również opcję remarketingu dynamicznego, dzięki któremu możesz łatwo śledzić klienta i pokazywać mu produkty, które już oglądał lub podobne do tych, które kupił.

Creator Studio pozwala na wgląd do statystyk, które pomogą Ci w ulepszaniu profilu firmowego. Pokażą jakie rodzaje wpisów cieszą się największą popularnością na Twojej stronie. Dzięki analizie statystyk uzyskasz pogląd na trafność dobranych grup docelowych. Z łatwością będziesz mógł je ulepszyć, przechodząc do edycji w zakładce Odbiorcy.

Korzystnym narzędziem dla właścicieli marek modowych jest sklep Facebooka. Dzięki tej usłudze, użytkownik może zrobić zakupy bez konieczności wchodzenia do zewnętrznego sklepu internetowego.

Odpowiednio zaplanowany zestaw działań, tworzenie kampanii reklamowych nastawionych na budowanie wizerunku i ciekawe profile w social mediach, to sposób na osiągnięcie sukcesu w branży modowej. Stwórz markę z charakterem i pokaż jej odrębność na tle konkurencji. Jeśli skupisz się na tych aspektach, prędzej czy później zauważysz efekty.

Powrót do postów

Newsletter

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Polityka prywatności

Nasza strona używa ciasteczek.
Czytaj więcej OK