Porady, Social

Wymiary grafik w social mediach

Sprawdź, jakie wymiary “lubią” social media. Dostosuj rozmiar swoich zdjęć pod rekomendowane wymiary grafik. Poniżej podpowiadamy na co postawić, tworząc posty.

Patrycja Lewandowska
Patrycja Lewandowska
29.10.2018
Udostępnij

ZMIEŃ FORMAT

Pamiętaj, że o sukcesie Twoich publikacji w znacznej mierze decyduje jakość. Powinieneś wiedzieć, że portal automatycznie skaluje pliki jpg o większych rozmiarach, przez co obrazy tracą na jakości. Kiedy stosujesz png, unikasz obniżonej ostrości, zachowując przy tym możliwie najwyższą poziom grafiki. Nie zapomnij zmień format z JPG na PNG.

ROZMIAR MA ZNACZENIE

I to duże. Po pierwsze, grafiki o pożądanych wymiarach najlepiej dopasowują się do urządzeń (mobilnych, desktopowych), na których są wyświetlane. Po drugie, osiągasz atrakcyjną kompozycję – obraz nie jest rozmazany, ucięty, przycięty ani rozciągnięty. Po trzecie dzięki niektórym wymiarom grafik możesz tworzyć ciekawsze posty rozrywkowe, które zaangażują Twojego odbiorcę i sprawią, że Twój profil stanie się ciekawszy.

IDEALNE WYMIARY NA FANPAGE

Jeśli prowadzisz fanpage czy konto firmowe na Facebooku i do tej pory intuicyjnie dobierałeś rozmiar zdjęć do postów na fb – ta wiedza raz na zawsze odmieni jakość Twoich publikacji! Czy wiedziałeś, że… portal dla poszczególnych typów postów rekomenduje konkretne wymiary? Zachowując poniżej wskazane proporcje, sprawisz, że będą w pełni widoczne.

Zdjęcie profilowe: min. 320 x 320 px.
Optymalne 500 x 500 px lub 800 x 800 px.
Zdjęcie w tle (cover photo): desktop – 820 x 312 px, mobile – 640 x 360 px
Tło wydarzenia: 1200 x 628 px
Tło dla grupy: 1640 x 856 px
Zdjęcie pionowe: 640 x 960 px [2:3].
Zdjęcie poziome: 1200 x 900 px
Zdjęcie kwadratowe: 1200 x 1200 px

KREACJE REKLAMOWE

Kiedy projektujesz kreację reklamową, nie licz na pomoc Facebook Ads. Pamiętaj, portal nie patrzy na to, że ucina modelce głowę albo usuwa fragment z hasłem Twojej marki. Zarządzając powierzchnią reklamową, kieruj się “faworytami” Facebooka.

Miniatura linku (linkpost): 1200 x 628 px.
Reklama karuzelowa: min. 600 x 600 px, optymalne 1080 x 1080 px.
Pokaz slajdów: wysoka rozdzielczość [16:9].

INSTAGRAM

Wysoka jakość Twoich grafik na pewno zostanie zauważona i doceniona w social mediach. Publikujesz na Instagramie? Cóż, powinieneś wiedzieć, że i ten portal ma swoje ulubione kryteria. Jeśli na nie odpowiesz, odpłaci się Tobie w postaci ostrych zdjęć oraz ładnych kompozycji.

Zdjęcie profilowe: 110 x 110 px.
Udostępniane zdjęcia: 1080 x 1080 px (max 1936 x 1936 px).
Grafika pozioma: 600 x 315 px.
Grafika pionowa: 600 x 750 px.
Instagram Stories: 1080 x 1920 px.

Za każdym razem sprawdzaj, w jakich wymiarach Twoje zdjęcie “poczuje się” najlepiej. Dopasowanie grafiki nie zajmuje dużo czasu, a znacząco poprawia jej odbiór. Bądź wyraźny, a osiągniesz wyraźne efekty!

Powrót do postów

Newsletter

Contact

Write or call us
to discuss your next project

(+48) 533 908 052

office@052b.com

We use cookies.
More OK