Porady

Responsywność strony internetowej

Co kryje się za tajemniczym skrótem RWD? Co to znaczy, że grafiki, strony internetowe i witryny e-commerce są responsywne?

Patrycja Lewandowska
Patrycja Lewandowska
01.10.2018
Udostępnij

Na pewno nieraz spotkałeś się ze skrótem RWD czy terminem “responsywność” używanym w stosunku do grafik, serwisów internetowych czy witryn e-commerce. W kontakcie z web designerem naturalnie to sformułowanie pada często ale o co dokładnie z tą responsywnością chodzi. Początki działalności online wiążą się z dużą ilością niewiadomych. W tym artykule przygotowaliśmy dla Was krótkie omówienie tematu.

Co to znaczy, że strona jest responsywna?

RWD czyli Responsive Web Design to termin odnoszący się do projektowania serwisów online według najnowszych standardów UI i UX. Strony, które są responsywne z łatwością dostosowują się do różnych rozdzielczości ekranów i urządzeń. To, czy ktoś ogląda Twoją witrynę z desktopów (komputerów stacjonarnych i laptopów), tabletów czy smartfonów nie gra żadnej roli. Zawartość za każdym razem przechodzi automatyczne skalowanie – zawsze jest świetnie widoczna!

Twoje korzyści z UI i UX

Czytając o responsywności, trafiasz na sformułowania – UI i UX. Zabiegi UI (ang. user interface – interfejs użytkownika), jak również UX (ang. user experience – doświadczenie użytkownika) dotyczą układu treści oraz nawigacji na Twojej stronie. Jak nietrudno się domyślić, nierozerwalnie wiążą się z RWD. To one wyznaczają użytkownikom najszybszą trasę do interesujących ich artykułów, sprawiając, że rzadziej wybierają opcję “wstecz” czy “zamknij”.

Wyżej w wynikach wyszukiwarki

Zastosowanie UI i UX skutkuje niższym bounce rate (współczynnikiem odrzuceń). Powinieneś wiedzieć, że strony responsywne są wyżej umieszczane w wynikach wyszukiwarki, ponieważ szybciej się ładują. Twoja witryna cieszy się więc lepszym pozycjonowaniem. Google, a także specjaliści do spraw SEO są co do tego faktu zgodni. Dzięki temu klienci łatwiej znajdą informacje o Twojej ofercie.

Współczynnik konwersji rośnie

Możliwe, że nawet o tym nie wiesz… Dzięki RWD wydłużysz czas, jaki użytkownicy spędzają na Twojej stronie. Wykorzystując UI i UX wprowadzisz działania usprawniające komunikację i stworzysz atrakcyjny i wygodny interfejs. Podejrzewam, że zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów?

Pamiętaj, dobra nawigacja to podstawa! Dzisiejsi użytkownicy nie są nastawieni na czytanie długich treści, w których coś ich może zainteresuje. Szybko skanują strony w poszukiwaniu konkretnych informacji. Odpowiedz na ich potrzeby, a na pewno wrócą. 🙂

Nasze projekty
Jeżeli jesteś ciekawy, jak wygląda witryna zaprojektowana zgodnie z zasadami RWD, koniecznie zobacz naszą realizację dla Rockfield.

RWD jest dziś wyznacznikiem profesjonalnej strony www

Po pierwsze, znacząco usprawnia nawigację. Po drugie, przyspiesza czas ładowania strony. Po trzecie, poprawia komfort i wrażenia estetyczne użytkowników (serwisy responsywne są ładniejsze i ciekawsze). Dzisiaj ponad 52% ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych.

RWD to absolutny MUST HAVE osoby działającej w sieci.

Powrót do postów

Newsletter

Contact

Write or call us
to discuss your next project

(+48) 533 908 052

office@052b.com

We use cookies.
More OK