Back
CBT B2B

Platforma B2B

Projekt i wdrożenie w oparciu o Magento 2

Mobilny sklep B2B

CBT to polska spółka od dekady odnosząca sukcesy w branży narzędziowej. Firma zdecydowała się odpowiedzieć na rosnące potrzeby swoich klientów i usprawnić obsługę klienta online. Mobilny sklep oraz platforma B2B ułatwiają składanie zamówień klientom, bez konieczności kontaktu z handlowcami. Naszym zadaniem było dobranie rozwiązania, które umożliwi skalowanie biznesu i zautomatyzowanie licznych procesów online.

Audyt

Odbyliśmy wiele spotkań w celu zbadania potrzeb Klienta. Przeanalizowaliśmy proces sprzedażowo – obsługowy w firmie, aby wyznaczyć najsłabsze i najbardziej czasochłonne czynności w trakcie procesu sprzedażowego. Pod uwagę wzięliśmy również oprogramowanie używane w procesach wewnętrznych firmy w celu automatyzacji procesów międzysystemowych. Do realizacji zadania wybraliśmy silnik Magento 2, odpowiadający długoterminowym, rozwojowym planom firmy.

Zaplanowanie wdrożenia - bazowego oraz rozwojowego.

Plan naszej pracy określał etapy bazowe niezbędne do pierwszego uruchomienia platformy. Zawierały one dobór efektywnego hostingu pod dalsze działania o charakterze B2B, stworzenie projektu graficznego sklepu w oparciu o doświadczenia użytkownika (UX), oprogramowanie szablonu graficznego z użyciem silnika Magento 2, uruchomienie ścieżki zakupowej, optymalizację silnika, integrację z CRM i stanami magazynowymi oraz finalnie uruchomienie online.

Opcje rozwijające funkcjonalność e-sklepu zaplanowaliśmy do wdrożenia po uruchomieniu platformy. Były to różnego typu integracje typu 3rd-party z zewnętrznymi narzędziami poszerzającymi możliwości platformy lub asortymentu sklepu internetowego.

Wdrożenie platformy B2B, automatyzacja, testowanie.

Projekt makiety (UX) zakładałał umieszczenie tylko niezbędnych elementów na stronie. Tak aby ułatwić czytelność i intuicyjne poruszanie się po sklepie internetowym. Jednocześnie wymagał uwzględnienia preferencji użytkowników B2B i dostarczenie im wszystkich informacji, niezbędnych do podjęcia decyzji zakupowej na jednym widoku. Kolejnym etapem prac było oprogramowanie zaprojektowanych widoków desktopowo i mobilnie, ze szczególną uwagą na optymalizację i kompresję elementów (ułatwiającą szybkie wczytywanie się e-sklepu).

Najważniejszy, ale nie ostatni element naszej pracy polegał na opracowaniu modułu indywidualnych cen dla danego Klienta, aby móc utrzymać obecną politykę sprzedaży między stałymi klientami.

Współpraca z dostawcą oprogramowania Insert Subiekt,
aby wykonać automatyzację procesów:

synchronizacji produktów, cen oraz stanów magazynowych
z systemu magazynowo-księgowego,

przekazywania zamówień bezpośrednio z platformy Magento2
do programu magazynowo-księgowego,

 

obsługi statusów zamówień (wykonywanych w programie
Subiekt) i przekazywanych na platformę,

udostępniania dokumentacji finansowo-magazynowej
z programu Subiekt do panelu użytkownika na platformie Magento2

Dodatkowe integracje

Zaraz po zakończeniu prac nad sklepem internetowym zajęliśmy się rozbudową oferty produktowej. Zintegrowaliśmy Magento 2 z zewnętrznymi bazami producentów oraz katalogami cyfrowymi produktów. Firma sukcesywnie rozszerza asortyment na swojej platformie B2B poprzez publikację kolejnych produktów w liczbie kilkadziesięciu tysięcy na jednego producenta.

Analiza i rozwój

Obecnie trwa analiza uruchomionej platformy i wdrażanie etapów zaplanowanych podczas audytów wstępnych. Platforma docelowo będzie posiadała inteligentne synchronizatory wielokanałowe. Przetwarzane będzie ok. 70 000 produktów od kilku producentów, za pomocą zoptymalizowanych algorytmów bazodanowych wraz z odpowiednim procesowaniem danych wejściowych.

Do you like the project? Do you need help?
Write to us

Contact

Write or call us
to discuss your next project

(+48) 533 908 052

office@052b.com

We use cookies.
More OK