Social

Publikując post na Facebooku pamiętaj o…

Prowadzisz konto na Facebooku? Zależy Tobie na dotarciu do jak największej grupy odbiorców? Zobacz co zrobić aby odnieść sukces w Social Media.

Patrycja Świątek
Patrycja Świątek
Marketing Manager
01.07.2016
Udostępnij

Zasięg, jaki osiąga Twoje konto na Facebooku, zależy od kilku czynników. Jednym z nich są publikowane posty. To ich poprawność m.in. zdecyduje, do ilu osób trafisz ze swoim przesłaniem. Poniżej przedstawiamy porady, dzięki którym osiągniesz lepsze wyniki.

Czy tekst nie jest za długi?

Tekstom internetowym nie poświęcamy dużo uwagi. Nikt nie czyta długich, nudnych postów. Treść wpisu musi być trakcyjna. Pamiętaj, pisz ciekawie, w angażujący sposób – w ten sposób zainteresujesz i zatrzymasz odbiorców. Możesz też wzbogacić posty o emotikony.

Czy wiesz do kogo mówisz?

Co innego i w inny sposób powiesz do koleżanki, dziecka, czy starszej osoby. Podobnie jest z komunikacją na Facebooku. Poznaj swoich fanów (sprawdź w ustawieniach, kim oni są). Jeśli dopiero zaczynasz, określ, kto ma być odbiorcą. Musisz wiedzieć, do kogo mówisz, by odpowiednio sformułować przekaz.

Czy obraz, który wstawiasz ma odpowiednią jakość?

Jakość ma znaczenie. Nikt z nas nie lubi rzeczy, które źle wyglądają i są słabe w odbiorze. Czy lubisz oglądać filmy? Pewnie odpowiedziałeś, że tak. To wyobraź sobie, że siedzisz w wygodnym fotelu, masz wszystko, czego potrzebujesz, a film, który oglądasz ,okazuje się kompletną porażką. Okay, może i fabuła jest ciekawa, ale koszmarny obraz i ledwo słyszalny dźwięk, w ogóle nie pozwalają się na niej skupić! Teraz widzisz, jak ważna jest jakość. To ona decyduje o tym, czy odbiorcy chcą oglądać Twoje posty.

Czy dobraliśmy odpowiednią treść do rodzaju posta?

Nie ma chyba nic gorszego, niż kiedy mówisz, a raczej piszesz na jakiś temat, a zdjęcie, obraz przedstawia coś zupełnie odmiennego. Twój odbiorca otrzymuje w tym momencie dwa sprzeczne ze sobą sygnały. Pamiętaj, żeby odpowiednio zestawiać treść z obrazem.

Czy przekaz może kogoś zainteresować?

Powody używania Facebooka są różne. Szukamy na nim rozrywki, ciekawych informacji, wiadomości, kontaktu ze znajomymi. Nie reklamy! Nikt nie wchodzi na niego tylko po to, żeby oglądać reklamy. Informacje o Twojej firmie mogą być naprawdę interesujące, jeśli skierujesz je do odpowiedniej grupy odbiorców. Nigdy nie mów do każdego. Spraw, by publikowane przez Ciebie treści odpowiadały na oczekiwania Twoich odbiorców.

Czy to co robisz ma cel?

Twoi fani zignorują wpis, który będzie pozbawiony wyrazu, banalny i bez wyobraźni. Wstawiając post musisz wiedzieć, dlaczego to robisz i oczekiwać konkretnych efektów. Piszesz nie dla siebie, lecz dla swoich odbiorców. Zaplanuj swoje wpisy i je monitoruj. Twój plan może nie być na początku idealny, ale z miesiąca na miesiąc będzie coraz lepszy.

Podsumowując, pisząc post pamiętaj o tym: po co piszesz, co chcesz powiedzieć, do kogo, w jaki sposób i jakie mogą być tego skutki.

Powrót do postów

Newsletter

Contact

Write or call us
to discuss your next project

(+48) 533 908 052

office@052b.com

We use cookies.
More OK