Porady

Pamiętaj o tym pisząc e-mail

Sprawdź, czy też to robisz. Zobacz najczęstsze błędy w wiadomościach e-mail. Dowiedz się jak ich unikać.

Patrycja Świątek
Patrycja Świątek
Marketing Manager
11.07.2016
Udostępnij

Tytuł

Jest jak zapowiedź tego, co będzie dalej. To on mówi Twojemu odbiorcy, o czym jest wiadomość. Często też decyduje o jej otworzeniu. Oto kilka dobrych przykładów: Jedna z sieci obuwniczych wysyła do swoich klubowiczów maila, który zachęca do działania – skorzystaj “Przecena -50% na wybrane buty! Skorzystaj!>>” Platforma do rezerwacji wakacji w niesztandarowy sposób oddziela istotne słowa “♦ wyżywienie ♦ BASEN ♦ 11 gabinetów SPA ♦ dzieci GRATIS”

2. Interpunkcja

Pisząc, pamiętajmy o znakach interpunkcyjnych. Stosowanie zasad poprawnej pisowni, uchroni nas nie tylko od popełnienia błędów. Pomoże poprawie zinterpretować to, co autor przekazu miał na myśli. Stosujmy nie tylko kropki i przecinki, ale i prawidłową ortografię. Przeczytanie tekstu na głos lub poproszenie o opinię znajomego może rozwiązać nasz problem.

3. Jeden wielki zbity tekst

Zbyt długa wiadomość jest nieczytelna. Pisząc, rozdzielaj wątki stosując akapity. Komunikacja mailowa to komunikacja szybka. Akapity nie powinny być dłuższe niż 3-4 zdania. Jeśli masz do przekazania kilka informacji np. cechy, czy problemy, napisz je w formie wyliczeń.

4. Za późna odpowiedź

Ogólnie przyjętą zasadą są 24 godziny. To właśnie w przeciągu tego czasu, klient powinien otrzymać odpowiedź na pytanie.

5. Dobre maniery - to podstawa

Pamiętaj zawsze o przywitaniu i pożegnaniu. Zwroty grzecznościowe świadczą o Tobie i są wyrazem szacunku dla odbiorcy. Wystarczy, że napiszesz “Dzień dobry” i “Pozdrawiam”.

6. Zły odbiorca

Nie ma chyba nic gorszego jak zły odbiorca naszej wiadomości. Często nasza poczta podpowiada nam, do kogo chcemy napisać… i nie robi tego zawsze dobrze. Dostając maila od klienta, przesyłamy go dalej, do innego pracownika z komentarzem. Czasami przez pomyłkę zamiast – prześlij, klikamy – odpowiedz. Zanim wyślesz maila, sprawdź dwa razy, do kogo jest adresowany.

Pisząc e-mail, pamiętaj, do kogo go piszesz. Dostosuj język i ton wypowiedzi do odbiorcy. Nigdy nie zapominaj o dobrych manierach. Bądź uważny, błędy tylko czekają, żeby same się wkraść do Twojej wiadomości 🙂

Powrót do postów

Newsletter

Contact

Write or call us
to discuss your next project

(+48) 533 908 052

office@052b.com

We use cookies.
More OK