Porady

Nie mów do wszystkich. Pamiętaj z kim chcesz rozmawiać. Zobacz jak skutecznie dotrzeć do swoich odbiorców

Czy wszystko co czytasz, słyszysz, dostajesz, Ciebie interesuje? Z pewnością nie. Podobnie jest z Twoimi potencjalnymi klientami i nie tylko. Odpowiednio stworzona komunikacja, pomoże w realizacji celów Twojej firmy.

Patrycja Świątek
Patrycja Świątek
Marketing Manager
15.07.2016
Udostępnij

Klienci są zmęczeni wszechobecną reklamą. Codziennie otrzymują około 5 tys. komunikatów reklamowych. Ilość wysyłanych sygnałów i brak dopasowania, wpłynął na coraz większe ignorowanie niepotrzebnej informacji. Skutecznym sposobem dotarcia do odbiorców jest personalizacja komunikacji. Jeśli chcesz by Twój przekaz, trafił do odbiorcy, zastosuj kilka przydatnych wskazówek.

O czym chcesz rozmawiać?

Zastanów się, co masz do powiedzenia? O czym chciałbyś poinformować swojego odbiorcę? Jaki jest cel tworzonej przez ciebie komunikacji? Wiesz? – To świetnie możesz przejść dalej. Jeśli nie, pomyśl o tym chwilę, np. jesteś właścicielem nowej kawiarni dla mam. Zatem zależy Tobie na tym, by mamy dowiedziały się o twojej firmie i przychodziły z dziećmi. Naszym celem jest poinformowanie potencjalnych klientów o tym, że jesteśmy.

Z kim?

Kiedy coś mówisz, to zazwyczaj do drugiej osoby. Komunikujesz się w określonym celu, do określonego odbiorcy. Kluczowym elementem komunikacji, jest ustalenie, do kogo mówisz. Od niego będzie zależało to, w jaki sposób sformułujesz treść i jakiego kanału użyjesz, by ją przekazać.
W tym przypadku pomocne okaże się stworzenie grupy docelowej (Twoich odbiorców). Unikniesz w ten sposób mówienia do wszystkich. Tworząc gr. doc. charakteryzujesz swojego klienta – jaki jest, co lubi, ile ma lat, gdzie mieszka, jaki ma status społeczny itp. Im bardziej szczegółowy opis stworzysz, tym lepiej. Nie musisz mieć tylko jednego profilu, możesz mieć kilka.

Jak?

Wiesz, jaki masz cel, co chcesz powiedzieć i do kogo. Zostaje kwestia jak. A właściwie, jakimi słowami. W inny sposób rozmawiasz z dzieckiem niż z klientem, czy mężem. Podobnie jest w tej sytuacji. Jeśli swój komunikat adresujesz do młodej mamy napiszesz krótki tekst odnoszący się do jej potrzeb. Język nie będzie zawierał specjalistycznych zwrotów, czy slangu młodzieżowego. Pamiętaj by dopasowywać długość treść, nacechowanie emocjonalne i informacje do swojego odbiorcy.

Za pomocą…?

Nie każdy środek komunikacji jest równie dobry. Z młodymi ludźmi możesz rozmawiać za pomocą Snapchata, Instagrama, czy Facebooka. Starsze osoby mogą nawet nie wiedzieć, co to jest. Dla nich bardziej odpowiednia może okazać się reklama w gazecie. Wybierając kanał przekazu, zastanów się, który jest najbardziej dopasowany do odbiorcy. Kiedy znasz już swojego klienta – wiesz jaki jest. Odpowiedz na pytanie, który z kanałów jest najlepszy. Możesz wybrać kilka i je połączyć. Np. młodym mamom (o określonej godzinie i lokalizacji) będziemy wyświetlać reklamę na Facebooku. Ponadto, rozdamy ulotki podczas festynu dla dzieci.

Jeśli chcemy rozmawiać, musimy wiedzieć z kim, dlaczego i co chcemy przekazać. Podobnie jest z komunikacją, firma – klient. Przekaz dotrze do interesujących Twoją firmę osób, jeśli będzie spersonalizowany.

Powrót do postów

Newsletter

Contact

Write or call us
to discuss your next project

(+48) 533 908 052

office@052b.com

We use cookies.
More OK