Po co tworzyć newsletter?
Mailing to wciąż jeden z najskuteczniejszych kanałów oferowania produktów i usług w e-commerce. Choć nasze zaufanie do maili spada z powodu spamu, to nie zanosi się, aby w najbliższym czasie ludzie masowo przestali korzystać z poczty elektronicznej.
Obecnie trudno o tańszą i skuteczniejszą formę podtrzymywania komunikacji z klientami i nagradzania lojalności. Pamiętaj, że systematycznie powiększana baza mailingowa przełoży się w przyszłości na generowanie przychodów z oferty kierowanej do subskrybentów. Mailing daje szerokie możliwości promowania produktów i usług – od przyznawania rabatów, po rozwiniętą obsługę gwarancyjną.
Mimo oczywistych korzyści z posiadania bazy mailingowej, wciąż wiele sklepów traktuje ją po macoszemu. Dzisiaj większość właścicieli biznesów internetowych posiada newsletter na stronie www, ale zwykle brakuje im argumentów i wyraźnego CTA (inaczej – wezwanie do działania lub przycisk) zachęcającego do podania adresu e-mail.
Choć e-mail marketing to trudna sztuka, bo efekty nie przychodzą z dnia na dzień, to liczby przemawiają za tym, aby dać szansę newsletterowi. Z badań Marketo wynika, że 77% konsumentów chce otrzymywać oferty marketingowe na skrzynkę odbiorczą. Oznacza to, że na dłuższą metę, regularny mailing jest najbardziej opłacalnym ze wszystkich istniejących kanałów promocji.