Zalety sprzedaży przez internet
W przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, serwis e-commerce pozwala na dokładniejszy pomiary sprzedaży. Dzięki dostępnym w sieci narzędziom, takim jak Google Analytics, możesz sprawdzić średni wiek czy obszar zamieszkania Twoich klientów. Dostępne dane pomogą Ci przy planowaniu przyszłych akcji promocyjnych, jak i przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek. Znając swoich klientów jesteś w stanie lepiej odpowiedzieć na ich potrzeby, a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż.
Pandemia jeszcze bardziej przyspieszyła wejście firm do internetu. Przekonasz się o tym wpisując w wyszukiwarkę sklepy które wcześniej odwiedzałeś tylko stacjonarnie.
Sprzedaż internetowa daje wiele możliwości. Załóżmy, że chcesz rozszerzyć swój biznes na rynek niemiecki. Za pomocą kilku kliknięć możesz sprawdzić aktualną ofertę rynkową, a przy pomocy testów A/B ocenić, który komunikat reklamowy najbardziej przyciąga tamtejszych kupujących. Te i inne działania pozwolą Ci określić, czy w danym obszarze jest popyt na twój towar.
Pamiętaj, że biznes online nie kończy się jedynie na stworzeniu e-sklepu. Nawiązanie relacji i zyskanie zaufania klienta, są kluczem do pozytywnego wizerunku firmy. Pomogą Ci w tym social media. Większość marek ma własne konta na Instagramie czy Facebook’u, małe firmy próbują pokazać się za pomocą Tik Toka, a te oferujące usługi B2B chętnie korzystają z Linkedin’a. Za pomocą tych narzędzi możesz bezpośrednio przekierować nowych użytkowników do zakupów na Twojej stronie.