Porady

Dlaczego warto przenieść biznes do internetu?

Internet to źródło pozyskiwania wiedzy o produktach i usługach. To tu sprzedaż odbywa się 24 godzin na dobę. W tym artykule przedstawiamy główne zalety przejścia firmy do sieci oraz omawiamy korzyści różnych modeli sprzedażowych. Dowiesz się w jaki sposób możesz obniżyć koszty, zwiększyć efektywność pracy oraz poprawić kontakt ze swoimi klientami.

Avatar

Ewelina Sokołowska

02.08.2021

Udostępnij

Zalety sprzedaży przez internet

W przeciwieństwie do sklepu stacjonarnego, serwis e-commerce pozwala na dokładniejszy pomiary sprzedaży. Dzięki dostępnym w sieci narzędziom, takim jak Google Analytics, możesz sprawdzić średni wiek czy obszar zamieszkania Twoich klientów. Dostępne dane pomogą Ci przy planowaniu przyszłych akcji promocyjnych, jak i przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek. Znając swoich klientów jesteś w stanie lepiej odpowiedzieć na ich potrzeby, a co za tym idzie zwiększyć sprzedaż.

Pandemia jeszcze bardziej przyspieszyła wejście firm do internetu.  Przekonasz się o tym wpisując w wyszukiwarkę sklepy które wcześniej odwiedzałeś tylko stacjonarnie. 

Sprzedaż internetowa daje wiele możliwości. Załóżmy, że chcesz rozszerzyć swój biznes na rynek niemiecki. Za pomocą kilku kliknięć możesz sprawdzić aktualną ofertę rynkową, a przy pomocy testów A/B ocenić, który komunikat reklamowy najbardziej przyciąga tamtejszych kupujących. Te i inne działania pozwolą Ci określić, czy w danym obszarze jest popyt na twój towar.

Pamiętaj, że biznes online nie kończy się jedynie na stworzeniu e-sklepu. Nawiązanie relacji i zyskanie zaufania klienta, są kluczem do pozytywnego wizerunku firmy. Pomogą Ci w tym social media. Większość marek ma własne konta na Instagramie czy Facebook’u, małe firmy próbują pokazać się za pomocą Tik Toka, a te oferujące usługi B2B chętnie korzystają z Linkedin’a. Za pomocą tych narzędzi możesz bezpośrednio przekierować nowych użytkowników do zakupów na Twojej stronie.

Internetowa sprzedaż B2B

Już dziś posiadanie platformy e-commerce dla klientów biznesowych jest czymś więcej niż tylko innowacyjną strategią. E-handel ma stać się standardem rynkowym.

Przeniesienie biznesu B2B do sieci pozwoli Ci zmniejszyć konsekwencje nieprzewidzianych wydarzeń na skalę krajową, a nawet światową. Przykładem na to jest okres kwarantanny spowodowany pandemią COVID-19. Ludzie w większości siedzący w domach dokonywali zakupów przez internet. Czas ten wpłynął na zmiany w nawykach zakupowych klientów B2B. Większość z nich potwierdza, że handel elektroniczny to rozwiązanie wygodne, oszczędzające czas i zbędne koszty. 

Siedząc w biurze, możesz dotrzeć do potencjalnych klientów z całej Polski, a nawet świata. Co więcej, nowe systemy e-commerce (np. CRM, Elektroniczny Obieg Dokumentów, Śledzenie przesyłek) pozwolą Ci w kilka minut przygotować się do obsługi poszczególnych klientów. Budowanie stabilnych i pełnych zaangażowania relacji z klientem, pozytywnie wpłyną na wizerunek Twojej firmy.  

Przeniesienie biznesu do sieci pozwoli Ci na maksymalizowanie działań sprzedażowych. W ciągu doby będziesz w stanie zrealizować kilkadziesiąt interakcji nie ruszając się od ekranu monitora. Zamiast pokonywania setek kilometrów, możesz z każdego miejsca na świecie prowadzić e-konferencje, odpowiadać na maile czy organizować webinary

Aż 89% kupujących korzysta z Internetu podczas wyszukiwania produktów i usług dla B2B. 

Powyższe dane świadczą o dynamicznym rozwoju tego sektora i konieczności podjęcia strategicznych decyzji. 

Najczęściej popełniane błędy w e-sklepie

Oto kilka fałszywych twierdzeń, które wprowadzają początkujących właścicieli sklepów internetowych w błąd

“Lepiej sprzedawać na marketplace’ach niż zakładać własną stronę”

Popularne platformy sprzedażowe typu Allegro czy Amazon to dla niektórych wygodny sposób sprzedaży produktów. Ma on jednak swoje minusy. Po pierwsze podlegasz platformie zewnętrznej, która nie pozwala Ci na posiadanie pełnej kontroli nad bazą i lojalizacją klientów. 

Pamiętaj, że posiadając własny sklep możesz korzystać z marketplace’ów jako dodatkowe źródło potencjalnych klientów. Dostępne na rynku integracje e-commerców są nieograniczone.  

“E-sklep to nie sklep stacjonarny, o niego nie trzeba dbać”

Nic bardziej mylnego. Strona sklepu bez zaktualizowanych informacji, czy optymalizacji SEO nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. 

Kopiowanie opisów produktowych ze stron producenta i brak odpowiednich nagłówków to tylko niektóre czynniki obniżające Twój ranking w wynikach Google. Zapewnienie świeżego i ciekawego kontentu pozwoli Ci zbudować bazę klientów, a także zadbać o pozycjonowanie.

Opracowanie realnego biznes planu jest kluczowe w planowaniu przeniesienia usług do Internetu. Pamiętaj, że decyzja o rozpoczęciu e-handlu w dobie dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce w niedalekiej przyszłości może okazać się niezbędna

Jeśli podejmiesz decyzję o przeniesieniu swojego biznesu do sieci, lub zastanawiasz się jak wypromować się w social media, skontaktuj się z nami, a my wszystkim się zajmiemy. 

Powrót do postów

Newsletter

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Polityka prywatności

Nasza strona używa ciasteczek.
Czytaj więcej OK