Najważniejszą z nich jest identyfikacja problemów i ewentualnych “dziur” w lejku sprzedażowym. Testy użyteczności to też okazja do konfrontacji oczekiwań użytkowników z metodami wykorzystanymi do stworzenia strony internetowej lub aplikacji.
Analiza wyników badań pozwoli na ulepszenie problematycznych sekcji witryny/aplikacji w taki sposób, by w przyszłości maksymalizować określoną konwersję – sprzedaż, budowanie bazy mailingowej czy jak najmniejszy współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate).
Prowadzenie testów ma największe szanse powodzenia w momencie, kiedy finalny produkt jest gotowy. Z doświadczenia wiemy, że najbardziej wiarygodne wyniki uzyskujemy, kiedy strona jest już aktywna i odwiedzana przez docelowych użytkowników.
Obserwując ich zachowanie oraz opierając się na przekazywanych przez nich uwagach, poprawimy funkcjonalność finalnego produktu. Otrzymasz też odpowiedź na podstawowe pytanie brzmiące – dlaczego użytkownicy nie klikają w dany element?