Akademia Muzyczna Imienia Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy

Nowa identyfikacja AM
- fokus na młodych

Projekt identyfikacji oraz strony internetowej uczelni.

Problem

Przewodnim celem projektu, było stworzenie nowego, spójnego wizerunku uczelni, która do tej pory, nie wypracowała sobie rozpoznawalnej identyfikacji wizualnej. Jedynym charakterystycznym elementem marki, był logotyp, który samodzielnie wpływał na rozpoznawalność szkoły. Do głównych zadań projektu, należało stworzenie rozpoznawalnego wizerunku uczelni, na arenie krajowej i międzynarodowej oraz zwiększenie popularności uczelni wśród młodych, wybierających miejsce i kierunek kształcenia uczniów.

Stworzenie spójnego wizerunku marki, wymaga od projektanta zapoznania się z historią instytucji, jej dotychczasowymi osiągnięciami, charakterem i sposobem nauczania, aktualnymi trendami, panującymi w obrębie danego zagadnienia, a nawet architekturą uczelni. Posiadając te informacje, może trafnie określić estetykę, w której będzie się poruszać, tworząc nową identyfikację. Nowy wizerunek wymagał przeprojektowania logotypu, tak aby odpowiadał nowoczesnym standardom projektowania graficznego oraz dobrania koloru przewodniego, który odróżniać będzie szkołę w Bydgoszczy spośród innych uczelni w kraju. Następnym krokiem było określenie pełnego kv marki stosując go na podstawowych materiałach akcydensowych oraz www.

Kolor

Paleta nowej identyfikacji wizualnej składa się z bieli i czerni oraz akcentów kolorystycznych, zainspirowanych barwą atramentu, którym zapisywano nuty. Barwa funkcjonuje również jako nawiązanie do historii pisania muzyki, ponieważ był to niegdyś jedyny sposób jej wizualnego przedstawiania.

KV

Zważywszy na charakter zagadnienia akademii, jakim jest dźwięk. Jej wizerunek, w swojej wizualnej formie nie powinien dominować, a jedynie identyfikować ją na arenie międzynarodowej. Duża ilość „światła” nadaje kompozycji oddechu i lekkości, pomimo silnych kontrastów, które z kolei wpływają na wyrazistość, tak bardzo potrzebnej w tym projekcie.

Architektura

Nowa identyfikacja wizualna uczelni nie nawiązuje, do obecnych założeń architektonicznych budynków Akademii, ponieważ byłby to swego rodzaju nostalgiczny zwrot ku historii. Jej zadaniem jest raczej skierowanie wizerunku na tor w kierunku przyszłości, zważywszy na plany dotyczące rozbudowy uczelni o nowoczesny gmach w 2020 roku.

Spójność

Cała identyfikacja traci sens, jeśli nie będzie konsekwentnie wykorzystywana na wszystkich nośnikach, które składają się na rozpoznawalność instytucji. Promowanie wydarzeń organizowanych przez uczelnię, jest jednym z podstawowych procesów tworzenia jej rozpoznawalności rynkowej. Tego typu ogłoszenia, docelowo powinny być domyślnie kojarzone z Akademią Muzyczną w Bydgoszczy, bez potrzeby wczytywania się w logotyp.

Spodobał Ci się projekt? Szukasz Pomocy?
Napisz do nas

Kontakt

Napisz lub zadzwoń do nas
żeby omówić Twój następny projekt

(+48) 533 908 052

office@052b.com

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".